fredag 4 april 2008

I´m back !

Efter allt påskfirande och efterkommande magsjuka är jag tillbaka.
Jaa-a, inte lätt för en virrhjärna att försöka uppdatera vad vi sysslat med...
Möjligen får jag en ledtråd hos mitt Adobe fotoalbum. ;-)

Jo, min crosstrainer! Har ju tyvärr inte kunnat träna så mycket som jag tänkt iom att jag fick den i påskveckan och då koncentrerade jag mig mest på att äta och inte träna. :-D
15 minuter klarar jag, sen är det lika mycket spänst i mig som en urvriden disktrasa...
Meeen, det gäller att öka 1 minut i taget. Till sist orkar jag väl kanske en halvtimme, som är mitt mål. Har också tänkt att jag skulle få bort 5 kilo fram till Wilmas födelsedag i juni.
Få se då...


Sen har det lite lämnat på för de här yrvädren att det ska pysslas, här efter alla påskbestyr.
Så gott som dagligen blir det nån sorts pyssel.
Härom dagen var vi och handlade fingerfärg till Tiimari. Det var kul att få kladda med.
Blev säkert 20 teckningar för Lina. Wilma är ju lite noggrannare i sina konstnärliga verk, så det blev inte flera än fyra.

Men det här är inget de kommer att få göra obevakade...undrar hur huset skulle se ut då ?






En ny fin vårdress åt Wilma hittade jag vid H-H för ca 30 €. Jag tycker inte att jag riktigt hittat nåt vid de andra affärerna. Reimas dräkter för 100-lappen...Javisst ! Eller så inte.





Lina får ju som vanligt ärvda kläder, tack och lov. Börsen är inte så där värst tjock när man är vårdledig.
Gummistövlar och länkskor kvar då. Gummistövlar är det lite bråttom med, för Wilma ska på Skogs-Mulle kurs 16 april och då krävs det att hon har stövlar som det ryms ullsockor i.
Var finns billigaste och bästa stövlarna då ???

En korg med billiga stövlar hade dom nog vid CM för en vecka sen, men aldrig att det skulle finnas nån storlek som vi behöver. Lagen om alltings jävlighet ?!

Med skogsmulle har också våren äntligen kommit. Kisse-missor med vårkänslor som även smittar av sig på kastrerade frassar och krokusar i rabatten.
Kan det bli bättre än så ???
Det är så roligt när vägarna är bara, för då kan man cykla !!! Det är Linas favorit just nu.




Hon är överlycklig över det faktum att hon lärt sig trampa - SJÄLV !
Det var nog ett smart drag att ta in ena trehjulingen så hon fick möjlighet att öva.
Nu går det undan där ute också. En tanke var nog att hon kanske borde få en liten 12-tums cykel, med tanke på att jag skulle vilja vara ute och gå ibland.
Men hon är ju bara 2 ½ år och med absolut 0 trafikvett. Börjar det gå för hårt månne ?
Jag själv har ju inte direkt toppkondition, så jag hinner knappast med.
Hmm...kanske till 3-års dagen ?


Oj vilket språkbruk min lilla prinsessa har fått ! :-o
- Bollen er en siiitstövel !!! Siiit-kakka bollen !
Hördes för en minut sen... Nåja, värre kunde det ju vara.

Nu väntar jag bara på att nån vänlig själ kommer med en stooor kopp kaffe och en ynklig liten glasspinne åt mig. Lite service kan väl en hårt arbetande mor förvänta sig.
Har ju haft 3 WCn att desinficera efter allt sjukande.

Önskar alla bloggläsare en Riktigt Trevlig Helg ! :-)

Inga kommentarer: