måndag 28 april 2008

På publikens begäran...

Ett nytt inlägg !!! :-D ;-)

I och med vårens ankomst har det varit full rulle
här hos oss. Det spritter i barnabenen och kliar i
Virrmammans fingrar.

Lina har fått ärva storasysters 14-tums cykel med
stödhjul. Vi har cyklat och cyklat och cyklat...
Jätteskoj är det !
Pricken över iet är en fin Nalle Puh hjälm.
Sen har vi oxo gungat och bakat sandkakor och grävt
i rabatter och planterat...
Och bara njutit av det vackra och varma vädret !

Mycket skulle Virrmamman ännu vilja bygga och
plantera i trädgården, men börsen sätter tyvärr stopp
för det hela.
Mitt "stenparti" har jag börjat röja i.
Som allt annat blev det ju fixat i all hast, så där har det
funnits mest gräs och brännässlor.
Men nu ska det bli ett snyggt och prydligt STENparti.
Jag har plockat sten och grävt och räfsat och ränsat
och fejat i flera dagar nu, men det tar sin tid.
Sen har jag lagt byggplast under, så nu borde det inte
växa mera, ska vi tro.

Utemöblemangen och grillen har jag släpat fram ur
garaget. Jag suckade för nån dag sen åt min man att
i år tänker jag minsann inte bära ut dem själv, utan
vi tar det nån kväll och gör det tillsammans.
Men tillsammans existerar inte i våran värld.
Virrpappan satt på terassen och tittade på när Virrmamman
kom stånkandes och konkandes med både bord, stolar och grill.....

Men det var jag själv som var så dum att jag inte bad om hjälp, så jag får väl skylla mig själv ?
( Man tycker ju att karlarna skulle förstå nåt av sig själv...? ;-) )
Nedan en bild av Blåsippan som ute i backarna står...
Växer i massor vid Gambä-mommos. Helt otroligt fint.
Vi var dit ikväll och firade min mommo som fyllde 79 år. Nästa år blir det stort kalas.
De andra bilderna är av bustrollen Elvis & Elsa i Wilmas famn.

Inga kommentarer: