torsdag 10 april 2008

Vart tog våren vägen ?



Det började ju så bra ! Nu är det lika vintrigt igen. Var ut och skottade snö idag.
Inte direkt för att det behövdes, mera för att få lite motion.
Har faktiskt tänkt mig att börja vara ut och gå sen när våren kommer på allvar.

1 gång i veckan, ska jag ha som mål. Det låter väl ganska klent, men för en latmask som mig är det tufft gjort. :-)


Orkade hela 17 minuter på min crosstrainer idag. Bara 13 minuter kvar till halvtimmen.
Det här går ju bra !!! Positivt tänkande bara.
I tisdags var jag på ett Flexibar pass till nya Fitness Club. Första gången.
Tungt, men riktit kul ! Jag kan faktiskt tänka mig att fortsätta med det några veckor.
Sådär fram till juni, då blir det nog sommarpaus från sånt.
Då är det bara villan som gäller... Aaaah, sköna sommar !


I tisdags var vi med Wilma till fysioterapeuten och sen blev det ett besök på Café Nemo. Jag var ju duktig och höll mig till en rågbröds-smörgås med skinka och barnen delade en panini.
Jag drack både kaffe och te och barnen drack apelsin och äppeljuice.
Sen fick Wilma glass och Lina ville ha en kokosboll. Själv var jag ståndaktig och tog ingen efterrätt ! Jag kan om jag vill...




Vi for också en vända till Tiimari för att hämta fotohörn.
Har nämligen flera 100 fotografier som väntar på att bli lagda i album.
Några av de bästa fotografierna har jag sparat för att använda till scrapbooking.
Har inte alls skaffat material till det ännu och har absolut noll fantasi, men det verkar kul, så jag tänkte ge det en chans.
Troligtvis blir det väl med scrapbookingen som med fotoshoppandet = ingenting ! ;-)
Jag fattar sgs 0 av Photoshop. Meeen, man kan ju inte vara bra på allt.

Ett korsstygnsarbete har jag beställt från Atelje Margaretha, så nog har jag fritidssysselsättning alltid.
Ifall jag tycker det blir för lite med hem och barn.

Annars knallar det på som vanligt hos oss. Måndag var det mamma-barn grupp. Rätt så lugnt, för vi var färre mammor än vanligt. Skönt det ibland också.
Då har man bättre möjlighet att kunna prata med alla och barnen blir inte sådär knasiga som dom blir när det är huset fullt !

Onsdag är ju dagklubbsdag och det gick rätt så smärtfritt att klä på de båda yrvädren. :-)
Annars är det ju ett evigt kämpande med kläder. 5½ åringen är värst... :-(
Snart är ju dagklubben slut och vi får paus från alla måsten. Ska bli skönt det också.

Men först blir det Bolibompa dags och sen ska de små trollen i badet.
Tjingeling för denna gång !

1 kommentar:

Rasses mamma sa...

Det där med scrapbooking verkar så intressant , men jag vet inte hur jag ska komma igång o framförallt NÄR....